Marco Mezquida Trio

Martín Meléndez/Aleix Tobias

Consell previ…escolteu el track musical mentre llegiu i mireu les fotos…és el que de veritat val més la pena d’ aquest post!!!

Consejo previo…escuchad el track musical mientras leéis y miráis las fotografías…es lo que de verdad vale la pena de este post!

Em sembla recordar que la primera vegada que vaig sentir en directe a un encara més joveníssim Marco Mezquida va ser a l’Atlantida de Vic, acompanyant a na Giulia Valle. Després van venir els concerts a la Catequística de Figueres amb Gonzalo del Val, a Banyoles amb Chicuelo, amb diferents formacions al temple del Jazz gironí, el Sunset Jazz Club, on ens va regalar una improvisació de piano solo quan començàvem a treure el cap després del confinament de 2020 i del públic va aparèixer la magnífica Silvia Pérez Cruz per fer-nos gaudir encara més a un públic emocionat i agraït.

Avui parlaré del concert d’ahir a El Torín d’Olot, on en Marco Mezquida Trio , amb Martín Meléndez i Aleix Tobias ens van presentar l’últim dels seus treballs; Letter to Milos, dedicat al fill d’en Marco d’un any d’edat.

Tampoc era la primera vegada que sentia en directe a aquest trio, al 2018 els vaig sentir a la Jazz Cava de Vic presentant el treball dedicat a Ravel. Després van publicar Talisman , crec que en mig de la pandèmia maleïda.

Jo no sóc cap experta musical ni cap teòrica de res, només experimento, sento i expresso com bonament puc allò que em transmet l’art. Aquest últim treball traspua amor, alegria, joia de viure, ganes de jugar amb els instruments, les melodies, la lírica…semblen bons temps per a la lírica quan ets pare per primer cop i l’amor et surt pels dits en forma de una música meravellosa. Quasi totes les composicions són del propi Marco Mezquida però també hi han alguns temes magnífics composats per els altres dos integrants.

Espero que amb les meves fotos pugui transmetre ni que sigui una mica les sensacions experimentades ahir gracies a aquests tres genis. La millor forma d’agrair als creadors el gaudi que ens proporcionen, és la de pagar entrades per sentir-los en directe i/o adquirir els seus CD’s, perquè em sembla que tenen la mala costum de menjar i pagar factures…

Me parece recordar que la primera vez que escuché en directo a un todavía más jovencisimo Marco Mezquida fue en L’Atlantida de Vic, acompañando a Giulia Valle. Después vinieron los conciertos en la Catequística de Figueres con Gonzalo del Val, en Banyoles con Chicuelo, con diferentes formaciones en el templo del Jazz gerundense, el Sunset Jazz Club, donde nos regaló una improvisación de piano solo cuando empezábamos a salir del confinamiento de 2020 y de entre el público apareció la magnífica Silvia Pérez Cruz para hacernos disfrutar aún más a un público emocionado y agradecido.

Hoy hablaré del concierto de ayer el El Torín en Olot, dónde Marco Mezquida Trio, con Martín Meléndez y Aleix Tobias nos presentaron el último de sus trabajos; Letter to Milos, dedicado al hijo de Marco de un año de edad.

Tampoco era la primera vez que escuchaba en directo a este trio, en 2018 los escuché en la Jazz Cava de Vic presentando su trabajo dedicado a Ravel, después publicaron Talisman, creo que en medio de la maldita pandemia.

No soy ninguna experta musical ni teórica de nada, sólo experimento, siento y expreso como buenamente puedo lo que el arte me transmite. Este último trabajo exuda amor, alegría, “joie de vivre”, ganas de jugar con los instrumentos , las melodías, la lírica…buenos tiempos para la lírica cuando eres padre por primera vez y el amor te sale por los dedos en forma de música maravillosa, Casi todas las composiciones son obra del propio Marco Mezquida pero también hay algún tema magnífico compuesto por los otros dos integrantes.

Espero que con mis fotos pueda transmitir aunque sólo sea un poco les sensaciones experimentadas ayer gracias a estos tres genios. La mejor forma de agradecerles a los creadores el disfrute que nos proporcionan, es la de pagar entradas para escucharlos en directo y/o comprar sus CD’s porque me parece que también tienen la mala costumbre de comer y pagar facturas.

El Beso. Martín Meléndez, Letter to Milos